Samstag, Januar 31, 2009

"Prästänkan" (1920) By Carl Theodor Dreyer


Sofren and Mari, are two youngsters who wander into a typically idyllic Norwegian village. The village is searching desperately for a new parson and Sofren has studied hard for the ministry. He has been encouraged in this by his sweetheart Mari because her father will not allow her to marry Sofren until he becomes a real parson. There are two other applicants for the job of village parson but after a hard competition and delivering a splendid sermon, Sofren wins that Gott job. But there is a catch: according to parish law, Sofren must wed the late parson’s widow, Dame Margarete; that’s a terrible dilemma for Sofren since he cannot get Mari if he doesn’t get the post and he will not get that unless he weds the old woman…

“Prästänkan” ( The Parson’s Widow , 1920 ) is an excellent and wonderful work in spite of the fact that it is only Herr Carl Theodor Dreyer’s second film as a director but perhaps this is not a strange thing at all if we have in mind Herr Dreyer’s great debut, “Praesidenten” (1919), reviewed by this German count in this modern diary sometime and liked by this Herr Von very much according to his aristocratic standards, natürlich!.

Everything is remarkable in “Prästänkan” ( astonishing art direction, again not unusual in Herr Dreyer’s early works, in which every minor detail is matched carefully with wonderful outdoor scenery and technical effects that enrich superbly the film story ), but the most remarkable aspect of the film for this German count is Herr Dreyer’s skill in filming a story with a religious subject but resisting the temptation to be sacrilegious or irreverent, the most obvious and easy ways for many directors to depict such a delicate subject. On the contrary, Herr Dreyer is very respectful of the religious theme of the story but includes also an intelligent sense of humour, Nordic humour natürlich!. The funny scenes fit perfectly in a story in which impatient and inexpert youngsters vie with a wise and crafty woman, and where all will learn their own lessons until finally common sense prevails.

And that’s a great Herr Dreyer film goal; to make a “local” story with its Northern customs into a universal film, overriding country barriers. That only happens when the author is a very skilful man, natürlich!.

By the way, even though this German count speaks elegant languages such as Latin and ancient Greek, the first time that “Prästänkan” was shown in the Schloss theatre, the nitrate had Swedish intertitles only, a dead language for this Herr Von. For that reason it is necessary to praise Herr David Shepard ( a singular longhaired youngster who cares about silent films ) for his superb English edition of this film so that illiterate youngsters around the world may also enjoy it.

And now, if you'll allow me, I must temporarily take my leave because this German Count must attend a dinner in which will be served parson’s noses.

Herr Graf Ferdinand Von Galitzien

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Sofren y Mari, ambos dos jovenzuelos, se encuentran deambulando hasta que llegan a un típico e idílico pueblo noruego; el susodicho pueblo está buscando desesperadamente un nuevo párroco y Sofren, precisamente, se ha esforzado y estudiado duramente para dicho ministerio, por lo cual es alentado por su novia Mari para que pueda acceder a dicha plaza, más que nada porque su padre no permitirá que se case con Sofren hasta que éste consiga ser todo un párroco.
Pero para ésa plaza vacante de párroco, también se han presentado otros dos aspirantes, aunque finalmente, tras una dura competición y después de que Sofren haya recitado un espléndido sermón, Sofren consigue ese trabajo de Gott.
Pero dicha plaza celestial tiene una encerrona, pues de acuerdo con las leyes de la parroquia, para acceder al puesto, Sofren debe casarse con la viuda del último párroco, Dame Margarete… todo un terrible dilema para Sofren pues éste no podrá casarse con Mari si no consigue el puesto de párroco e igualmente no conseguirá éste si no se casa con la viuda del pastor…

“Prästänkan”, filme dirigido por Herr Carl Theodor Dreyer en el año silente de 1920, es un excelente filme a pesar de que ésta sea la segunda obra dirigida por el danés, un hecho nada raro si se tiene en cuenta que el debut cinematográfico de Herr Dreyer, “Praesidenten” (1919), comentado igualmente por éste conde germánico en este diario moderno hace cierto tiempo, fue igualmente del agrado, teniendo siempre en cuenta los gustos aristocráticos, de éste Herr Von.

Todo resulta destacable en “Prästänkan”, especialmente su asombrosa dirección artística, ( de nuevo, otro aspecto nada excepcional a destacar en los primeros trabajos de Herr Dreyer, en los cuales los pequeños detalles son cuidados e incluidos de forma especial, tanto en las escenas filmadas en exteriores como las de efectos especiales, escenas que siempre enriquecen especialmente la historia ), aunque el aspecto más destacable del filme para éste conde germánico es la habilidad que tiene Herr Dreyer para filmar una historia con una trama religiosa y resistirse a caer en la tentación de resultar sacrílego o irreverente, un aspecto, quizás muy obvio y recurrente para ciertos directores…, sin embargo Herr Dreyer se muestra muy respetuoso con el argumento religioso de la historia, aderezándola con un inteligente sentido del humor, humor nórdico, natürlich!, hilarantes escenas que se acomodan perfectamente en la trama del filme y en la cual la impaciencia e inexperiencia de los dos jóvenes de la obra, tendrán que competir con una sabia, astuta mujer anciana y en la cual finalmente todos aprenderán sabias y particulares lecciones en donde el sentido común prevalecerá.

Y ése es precisamente uno de los grandes logros de Herr Dreyer, esto es, conseguir que una historia presuntamente local y repleta de costumbres nórdicas, consiga superar barreras culturales entre diferentes países, cuestión ésta que solamente acontece cuando el autor es una persona hábil e ingeniosa, natürlich!.

Por cierto, aunque éste conde germánico habla elegantes idiomas tales como el latín o el griego antiguo, la primera vez que “Prästänkan” fue exhibido en el teatro del Schloss, la copia solamente tenía rótulos en sueco, una lengua muerta para éste Herr Von…, por dicho motivo es necesario alabar la labor de Herr David Shepard ( un peculiar melenudo preocupado siempre por filmes silentes ) por su excelente edición moderna y en idioma inglés de éste filme, edición que los jóvenes de todo el mundo y desconocedores de idiomas elegantes, apreciarán especialmente.

Y ahora si me lo permiten les tengo que dejar momentáneamente, pues este conde germánico tiene que asistir a una cena en la cual se servirán rabadillas de pollo.

Herr Graf Ferdinand Von Galitzien

Samstag, Januar 24, 2009

"Desert Nights" (1929) By William Nigh


Herr Hugh Rand is the manager of an important African diamond mine and is waiting for a visit, more precisely, from Lord Stonehill and his daughter Diana; since he hasn't seen a white woman for years in such a desolate place, Herr Rand thinks that Herr Lord Stonehill’s daughter won’t be a beauty but an old maid, bow-legged and cross-eyed; but he is wrong, because she turns out to be a gorgeous lady and shocked by this unexpected surprise, Herr Rand tries to seduce her; but, as always happens with people in love, Herr Rand’s love idiocy prevents him from seeing that this beauty is also a crook and the partner of her supposed father, another crook, natürlich!, who pretty soon kidnaps Herr Rand after robbing a tray of diamonds.

“Desert Nights” is an anodyne film production, directed by the anodyne Herr William Nigh, that uses many clichés of the adventure film ( Herr Nigh likes especially exotic film productions ); besides the film had a poor story.The film has little interest and the most remarkable aspect of this oeuvre is that it starred the important silent actor Herr John Gilbert in what was his last silent film and the beginning of his unsuccessful talkie career, decadence with a tragic ending.

So, it is not strange that this German count hasn’t enjoyed this film, because the Calahari desert is not Monte Carlo; not to mention that this Teutonic aristocrat prefers racehorses instead of those vultures and hyenas that can be seen in the film ( besides, these last ones have been part of the family for centuries... ), and doesn't understand the main characters of the film yearning for water when they are lost in the desert, instead of simply asking for a cocktail; not to mention the sweaty rags they wear in such a hot place instead of an impeccable and elegant Prussian uniform... In spite of all, there is something in common between those crooks and German aristocrats, their interest in diamonds; don’t forget too that Herr Gilbert was an attractive seducer, the same as this German count…

And now, if you'll allow me, I must temporarily take my leave because this German Count must enjoy a dessert.

Herr Graf Ferdinand Von Galitzien

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Herr Hugh Rand es el jefe de una importante mina de diamantes en África, el cual está esperando una visita, más precisamente, por Lord Stonehill y su hija Diana; como hace demasiado tiempo que no se ve a una jovenzuela de tez blanca en tan desolado lugar, Herr Rand cree que la hija de Lord Stonehill no será precisamente una belleza si no una vieja doncella, bizca y patiestevada, pero Herr Rand está totalmente equivocado pues para su sorpresa se encontrará con toda una guapa jovenzuela.
Herr Rand intentará seducirla pero como siempre sucede con la gente enamorada, la estupidez que padecen los susodichos, le impedirá ver que tan guapa señorita es además toda una estafadora y socia de su supuesto padre, otro estafador, natürlich!, los cuales muy pronto secuestrarán a Herr Rand después de haberle robado una bandeja repleta de diamantes.

“Desert Nights” es una anodina producción silente dirigida por el también anodino director Herr William Nigh, el cual usa demasiados tópicos en sus filmes de aventuras ( Herr Nigh gusta de esas producciones exóticas ), además de un guión bastante flojo.
El filme carece de interés y lo más interesante de la película es que está protagonizada por el importante actor silente Herr John Gilbert en lo que supuso su penúltimo filme mudo y el comienzo de su poco exitosa carrera sonora, una carrera en declive y con final trágico.

Por lo tanto no es nada extraño que este conde germánico no haya disfrutado de éste filme, pues el desierto de Kalahari no es Monte Carlo precisamente, sin olvidarse igualmente que éste aristócrata teutón prefiere los caballos de carreras en vez de esos buitres y hienas que se pueden ver en el filme ( estos ya forman parte de la familia desde hace siglos… ), no comprendiendo tampoco porqué los principales protagonistas del filme tienen esa ansiedad por beber un poco de agua cuando se encuentran perdidos en el desierto, en vez de pedir un cocktail, o esos andrajos tan sudados que llevan puestos en tan sofocante lugar, en vez de un impecable y elegante uniforme Prusiano…
A pesar de todo ello, sí hay cierta coincidencia entre esos estafadores y éste aristócrata germánico, su interés por los diamantes, sin olvidarse igualmente que Herr Gilbert fue todo un atractivo seductor, lo mismo que éste conde germánico…

Y ahora si me lo permiten, les tengo que dejar momentáneamente, pues este conde germánico tiene que tomarse el postre.

Herr Graf Ferdinand Von Galitzien

Samstag, Januar 17, 2009

"Die Würghand" (1920) By Cornelius Hintner


Dame Rose ( Dame Carmen Cartellieri ) is a liberal and impudent youngster who sells flowers in selected and important places for aristocrats. There she is obliged by her greedy brother Toni ( Herr Eugen Preiss ) to flirt with old and rich aristocrats ( having in mind that Dame Rose is also a thin girl, that’s a inversely proportional situation for this German count… ). She catches the eye of banker Bergern ( Herr Fritz Helmers ).
Who has a young and handsome nephew, Baron Stein ( Herr Hans Rhoden ). Dame Rose promptly falls in love with Stein so she continues her flirtation both men at the same time.

One night Toni forces Rose to reveal where in his house Bergern keeps his money. As Toni is robbing the house, the banker unexpectedly returns and is shot dead by Toni. Rose and Toni escape to the Austrian “Semmering” to avoid capture as well as starting a new life. There our shameless heroine will meet the richest man of the place ( with pleasure! ) Hannes ( Herr Hugo Werner-Kahle ). Hannes’ family are know as “würghand” for a legend and some terrible incident about the powerful force of their hands but that’s no problem for Rose who will seduce and marry Hannes, a fact that doesn’t set well with Hannes’ father ( Herr Viktor Kutschera ) who warns him that Rose is a wicked girl.
When afterwards, Baron Stein ( now richer than ever since he has inherited his murdered uncle’s fortune ) appears in the same snowy Austrian mountains, Rose finds herself torn between him and Hannes. Obviously, this terrible conflict of love and interests will end in tragedy.

“Die Würghand” (1920) is an Austrian silent film production directed by the little known Herr Cornelius Hintner ( at first, he has success as a painter and then became more interested in photography and pictures, working as a cameraman on the Balkan front during the first world war ). During the 20’s his artistic association with the Italian actress Carmen Cartellieri was decisive. Dame Cartellieri had come to Austria in 1920 and became one of the most popular actresses of that country. She founded the “Cartellieri Film Company”, “Die Würghand” being her first silent film production. It’s a careful film that takes advantage of the scarce technical improvements of that era, or at least in the Austrian film industry, that includes skilful film continuity and some effective special effects.

“Die Würghand” is a perfect film vehicle for Dame Cartellieri as she is the main protagonist of the film, a terrible femme fatale who uses and discards men for her own purposes. Her character of Rose is startling nowadays, displaying a lack of inhibition in a cold and selfish woman who has no scruples. Sometimes Dame Cartellieri is a bit theatrical but that’s not a problem because the overacting fits perfectly for the character; that is to say, a faithful caricature of what is supposed to be a wicked girl.

Don’t forget also the suffering men of the film and how even minor characters are ruthlessly used by Rose to advance her interests. By the way, another interesting aspect of the story, though perhaps not intentional, is that until the middle of the oeuvre, the audience doesn’t know exactly the true relationship between Rose and Toni. Judging by scarce but evident signs one assumes they are a couple. When their real relationship is revealed later an extra element of perversity is added to the story.

As a curiosity, Dame Cartellieri will participate years later in “Orlacs Hände” (1924), another film in which conflictive hands are a main character in the oeuvre, MEIN GOTT!!... A handy and obsessed subject for Dame Cartellieri, Ja wohl!!....

And now, if you'll allow me, I must temporarily take my leave because this German Count must continue to rule his servants with a heavy hand.

Herr Graf Ferdinand Von Galitzien

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La señorita Rosa ( Dame Carmen Cartellieri ) es una joven liberal e impúdica, la cual vende flores en selectos lugares frecuentados por aristócratas; por culpa de su avaricioso hermano Toni ( Herr Eugen Preiss ), Rose se ve obligada a flirtear con viejos y ricos aristócratas ( si se tiene en cuenta que Dame Rose es un joven enjuta, estamos ante una situación proporcionalmente inversa a la de éste conde teutón… ); muy pronto, Rose le echará el ojo al banquero Bergern ( Herr Fritz Helmers), el cual tiene un joven y atractivo sobrino, el barón Stein ( Herrr Hans Rhoden ) y del cual la señorita Rose se enamorará de forma inmediata, aunque esto tampoco le impidará continuar su relación con el tío de éste…

Una noche Toni obliga a Rose a que le diga en donde se halla la casa de Bergen en la cual guarda su fortuna; mientras Toni roba en dicha casa, el banquero aparece de forma inesperada y cae muerto por los disparos de Toni; Rose y Toni huirán entonces a las montañas austriacas del “Semmering” para evitar ser capturados y así iniciar una nueva vida; en dicho lugar, nuestra desvergonzada heroína, conocerá al hombre más rico del pueblo ( ¡como no! ), Hannes ( Herr Hugo Werner-Kahle ).
La familia de Hannes es conocida en el lugar como “würghand”, gracias a una leyenda acerca de un terrible incidente sobre la poderosa fuerza que poseen éstos en sus manos, pero eso no es un problema para Rose la cuala seducirá y finalmente se casará con Hannes, un hecho éste que no gusta nada al padre de Hannes ( Herr Viktor Kutschera ) advirtiendo a su hijo de que Rose es toda una pérfida mujer.
Cuando más tarde el barón Stein ( ahora mucho más rico gracias a la fortuna que ha heredado de su fallecido tío ) aparece en el mismo escenario montañoso y nevado austríaco, Rose no sabe con quién quedarse, si con el barón o con su marido, obviamente éste terrible conflicto de amor e intereses acabará en tragedia.

“Die Würgand” es una producción silente austriaca del año 1920, dirigida por el poco conocido Herr Cornelius Hintner, el cual en sus inicios tuvo cierto éxito como pintor, interesándose posteriormente más en la fotografía y el cine, trabajando como cámara en el frente de los Balcanes durante la primera guerra mundial; durante los años 20, su asociación artística con la actriz italiana Carmen Cartellieri fue decisiva para su carrera.
Dame Cartellieri llegó a Austria en el año 1920, convirtiéndose inmediatamente en una de las actrices más célebres en dicho país, fundando la “Cartellieri Film Company”, siendo “Die Würghand” su primera producción cinematográfica, una obra muy cuidada que saca provecho de los escasas innovaciones técnicas de la industria austriaca de la época, contando el filme con una elaborada continuidad cinematográfica y unos efectivos y logrados efectos especiales.

Obviamente “Die Würghand” era una filme hecho para el lucimiento exclusivo de Dame Cartellieri, siendo ella la principal protagonista de la película, una terrible “femme fatale” que usa a los hombres a su antojo y conveniencia; el personaje de Rose sorprende hoy en día por su falta de escrúpulos, toda una mujer fría, egoísta y carente de perjuicios; a veces Dame Cartellieri actúa en el filme de forma teatral, aunque ello tampoco supone un problema, pues dicha sobreactuación encaja perfectamente con el personaje, esto es, una especie de caricatura de lo que se supone debe ser toda una joven malvada.

Tampoco hay que olvidarse del pobre hombre sufridor del filme así como otros personajes secundarios que son usados de forma pérfida por Rose y siempre para sus propios intereses; otro interesante aspecto del filme, aunque quizás no de forma intencional, es el hecho de que hasta la mitad del filme, el público desconoce por completo la relación que une a Rose y Toni, aunque al observar ciertos comportamientos y conductas, se presupone que ambos son pareja, cuando posteriormente su relación es revelada ( ambos son hermanos ), este dato añade un elemento extra de perversidad a la historia.

Como curiosidad, mencionar que Dame Cartellieri participaría años más tarde en el célebre filme germánico “Orlacs Hände” (1924), otra obra en la cual, MEIN GOTT!!, también otras manos conflictivas son protagonistas en el filme… todo un tema recurrente, obsesivo y a mano para Dame Cartellieri, Ja wohl!.

Y ahora si me lo permiten les tengo que dejar momentáneamente, pues este conde germánico tiene que tratar a sus sirvientes con mano dura.

Herr Graf Ferdinand Von Galitzien

Samstag, Januar 10, 2009

"Clowning Glories; Women And Silent Comedy"


It’s been a long time since this German count has been outside the comfort and the thick walls of the Schloss but the reputable and famous “The Bioscope Festival Of Lost Films”, celebrated during the beginning of January in London, was a perfect excuse to leave behind and far away this Herr Von’s whimsical and obviously rich Teutonic heiresses. Aristocrats can have good times by themselves so it was a good occasion to visit perfidious Albion.

Obviously this Herr Von reserved a luxurious suite at the Savoy hotel ( it is not necessary to say that such privileged housing was paid for by this Herr Graf’s heiresses’ fortunes) but before this exciting silent film festival was to begin and due to the fact that aristocrats love appetizers, this Herr Von had the chance to attend an interesting shorts programme at the Riverside Studios in Hammersmith ( a den of iniquity full of youngsters and artists, that is to say, communists ), called “Clowning Glories; Women And Silent Comedy”; it was problematic for a German count to visit such a suburban location and leave behind the comfort and cosiness of the Savoy hotel, but after all the aristocracy loves adventure and certainly going to such a place made for an exciting Teutonic excursion.

The world’s first woman director, Dame Alice Guy-Blaché presented three short films in this particular festival, “L’Hierarchie Dans L’Amour” (1906), “Le Frotteur” (1907) and “Madame A Des Envies” (1907), three different works displaying classic slapstick comedy film structure as well as some refined humour. The characters include a flirtatious lady seducing four different uniformed men, a pregnant woman and her cravings and the problems of various neighbours with a slippery floor.

“Daisy Doodad’s Dial” (1914) was directed by Dame Florence Turner, known in those early years as the “Vitagraph girl” and it is a harmless and funny short about a couple and their rivalry when both decide to enter a face-pulling competition.
Herr Alfred Goulding directed the famous 20’s child star, Baby Peggy in “The Kid Reporter” (1923), a perfect film vehicle for such an infant that entertains the audience. Baby Peggy is dressed up as a detective and in this way finally solves a robbery mystery and becomes, thanks to her splendid journalistic methods, an important early child newspaper executive.

The last film of the series, “Should Men Walk Home?” (1927) was directed by Herr Leo McCarey and starred the great comedienne Dame Mabel Normand in what was to be her next to last film after a successful career that was derailed by scandal. In spite of all, the film is a good example of her comedic resources in a story about two amateur crooks who try to rob an elegant mansion.

This interesting and miscellaneous short programme showed the merits of those early women pioneers who in many cases, even today haven’t been given the importance in the industry that they deserved. This excellent show also demonstrated how comedies after all haven’t changed so much: people continue to laugh at the same situations or the same stories, nowadays in a rough way, certainly. Of course let us not forget that aristocrats don’t laugh at all.
By the way, the show included live piano accompaniment but unfortunately the name of the pianist wasn’t mentioned in the programme, a terrible and undeserved oversight certainly, because that man did splendid work in such a dangerous and cold Londoner location.

And now, if you'll allow me, I must temporarily take my leave because this German Count must return to the cosy and safe Savoy rooms.

Herr Graf Ferdinand Von Galitzien

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Había transcurrido demasiado tiempo desde la última salida al exterior de éste conde germánico desde los cómodos y gruesos muros del Schloss, pero la fortuna hizo que la celebración del prestigioso y famoso festival de filmes perdidos conocido también como “The Bioscope Festival Of Lost Films”, a celebrar a principios de éste mes de enero en Londres, fuese una magnífica excusa para dejar atrás y bien lejos a las caprichosas e igualmente ricas herederas teutónicas de éste Herr Von… y es que los aristócratas gustan especialmente el pasárselo bien, por lo tanto era ésa una oportunidad perfecta para visitar la pérfida Albión.

Obviamente éste Herr Von reservó una de las más lujosas suites del hotel Savoy ( excusa decir que tan privilegiado alojamiento fue pagado gracias a la fortuna de las anteriormente citadas herederas teutónicas… ) pero antes de que tan emocionante festival silente comenzase y teniendo en cuenta el hecho de que los aristócratas gustan mucho de los aperitivos, éste Herr Von tuvo la oportunidad de asistir a una interesante proyección de cortometrajes silentes en los “Riverside Studios” sitos éstos en Hammersmith, un antro repleto de jóvenes y artistas, esto es, comunistas…, con el título de “Clowning Glories; Women And Silent Comedy”.
No hace falta mencionar que desde luego fue todo un problema para éste conde germánico visitar esos suburbios londinenses dejando atrás el confortable y acogedor hotel Savoy, pero es que a pesar de todo, la aristocracia también ama la aventura y el peligro y desde luego desplazarse a dicho lugar suponía toda una emocionante excursión.

La primera directora del cine silente, Dame Alice Guy-Blaché, presentó tres cortometrajes en este especial festival, “L’Hierarchie Dans L’Amour” (19069, “Le Frotteur” (1907) y “Madame A Des Envies” (1907), tres obras diferentes en las cuales se aprecia la clásica estructura cinematográfica del slapstick además de un apreciable y refinado humor; los personajes de dichos cortometrajes incluyen a una coqueta señorita flirteando con cuatro diferentes y uniformados caballeros, una mujer embarazada y sus antojos o los problemas de todo un vecindario con un resbaladizo suelo.

“Daisy Doodad’s Dial” (1914) fue dirigido por Dame Florence Turner, conocida también durante los primeros años del cinematógrafo, como la chica de la Vitagraph, en lo que es un inofensivo e igualmente divertido cortometraje acerca de una pareja y la rivalidad que surge entre ambos cuando deciden inscribirse en un concurso de muecas.
Herr Alfred Goulding dirigió durante los años 20 a la famosa actriz infantil Babby Peggy en el filme “The Kid Reporter” (1923), una obra entretenida, además de ser el vehículo perfecto para dicha artista infantil; Babby Peggy se disfraza como un detective privado para finalmente resolver el misterioso robo de una joya y será gracias a sus espléndidos métodos de investigación como conseguirá convertirse en toda una precoz ejecutiva periodista.

El último filme de la serie, “Should Men Walk Home?” (1927) fue dirigido por Herr Leo McCarey y protagonizada por la gran comediante Dame Mabel Normand, en lo que supuso el penúltimo filme de su carrera cinematográfica, repleta ésta de éxitos aunque también de grandes escándalos, a pesar de todo, el filme es un buen ejemplo de sus recursos humorísticos para una historia acerca de dos ladrones aficionados que intentan dar un golpe en una gran mansión.

Este interesante y variado programa de cortometrajes silentes, mostró los grandes méritos de esas mujeres pioneras silentes que, en mucho casos, todavía hoy no han sido del todo reconocidas por su importante aportación artística a la industria cinematográfica y que desde luego tanto se merecen, una excelente sesión silente en la cual también se constata de que a pesar del tiempo transcurrido, las comedias tampoco han cambiado tanto, la gente continúa riéndose de las mismas situaciones y ciertas historias, aunque actualmente de una forma más vulgar, ciertamente…, sin olvidarse igualmente de que los aristócratas no se ríen de nada.
Por cierto, ésta proyección silente incluía acompañamiento musical en directo pero desafortunadamente el nombre del pianista no fue mencionado en el programa de mano, un terrible e inmerecido olvido éste pues desde luego dicho pianista hizo un espléndido trabajo en tan peligrosas y frías afueras londinenses.

Y ahora si me lo permiten les tengo que dejar momentáneamente, pues este conde germánico tiene que volver a las acogedoras habitaciones del hotel Savoy.

Herr Graf Ferdinand Von Galitzien